رونمایی از سایت

رونمایی از سایت

روز پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۴ در موسسه سفیر فیلم از سایت رسمی شهید محمد کچویی رونمایی شد.

در این مراسم که جمعی از دوستداران شهید کچویی حضور داشتند ، عزت الله مطهری (شاهی) و حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید معادیخواه که در سال های پیش از انقلاب با محمد کچویی دوستی نزدیکی داشتند به بیان خاطرات پرداختند.

عزت الله مطهری با بیان اینکه از سال ۱۳۴۴ با محمد کچویی آشنا شده بود و ارتباط نزدیکی با وی داشت بیان کرد که کچویی از جمله جوانان علاقمند به مطالب مذهبی و پیگیر سخنان حضرت امام (ره) بود و به همین دلیل آرام آرام در متن مبارزات علیه رژیم پهلوی قرار گرفت. وی در دو مقطع سال های ۵۱ و ۵۴ به زندان افتاد و همواره تلاش داشت تا هیچگونه ضعفی نیز در مقابل دستگاه طاغوت از خود نشان ندهد.

عزت الله مطهری با بیان اینکه شغل و پیشه محمد کچویی صحافی بود گفت : من مدتی در کنار کچویی مشغول به فعالیت و کار بودم تا زمانی که ساواک رد من را زد و به سراغ من و کچویی آمد اما چون ما دو نفر را دقیقا نمی شناختند نتوانستند ما را دستگیر کنند و بعد برای مدتی من و کچویی از هم جدا شدیم که در سال ۵۱ کچویی دستگیر شد و به دلیل اینکه هیچ اطلاعاتی از من را لو نداد قریب به ۱ سال در حبس ماند و با اینکه فرزندش محسن تازه به دنیا آمده بود اما حاضر شد غم دوری از خانواده را به جان بخرد اما هیچ ضعفی از خود نشان ندهد. کچویی در سال ۱۳۵۶ از زندان آزاد شد و مجددا به فعالیت های خود علیه رژیم ادامه داد تا سال ۵۷ که قرار بر بازگشت امام (ره) به ایران شد و کچویی یکی از اعضای ستاد استقبال از حضرت امام(ره) شد. بعد از انقلاب نیز در دادستانی تهران مشغول به فعالیت بود و بعد هم رئیس زندان اوین شد تا در سال ۱۳۶۰ به دست نفوذی های منافقین در زندان اوین به شهادت رسید.

عبدالمجید معادیخواه نیز با بیان خاطرات از جلسات مکتب المهدی و انصار الحسین و حضور شهید محمد کچویی در این جلسات ، شهید کچویی را فردی پیگیر در مسائل مذهبی و اسلامی معرفی کرد و بیان کرد حتی وی در زندان نیز از جمله افراد معتقد به فتاوا و مسائل فقهی بود و جزو سردمداران مبارزه علیه مارکسیسم در زندان بود به طوری که در شرایط سخت آن زمان نیز معتقد به نجاست و دوری از مارکسیست ها بود و بر اعتقاد خود نیز پایدار بود. کچویی با آنکه سن و سال زیادی نداشت اما از بسیاری افراد مشهور و باسابقه مبارز تر و خستگی ناپذیر تر بود و حتی افرادی همانند مرحوم آقایان فاکر و طالقانی از وی تعریف ها و تمجید ها کرده بودند. کچویی در زندان نیز علاقمند به فعالیت های فرهنگی بود و حتی تئاتری با مضمون مبارزات صدر اسلام در زندان اجرا کرده بود که تاثیر خوبی هم روی زندانیان گذاشته بود و به دلیل اینکه کچویی از ورزشکاران کشتی بود و در این ورزش هم صاحب مقام بود در زندان هم فعالیت های ورزشی خود را پیگیری می کرد و به دیگر زندانیان آموزش هم می داد.

در پایان این مراسم از سایت رسمی شهید محمد کچویی رونمایی شد و عزت الله مطهری به عنوان یادبود مطلبی را پیرامون شهید محمد کچویی یادداشت کرده و به سایت رسمی این شهید تقدیم نمود.

این مراسم در ساعت ۱۵٫۳۰ دقیقه به پایان رسید.

 

لازم به ذکر است سایت رسمی شهید محمد کچویی به آدرس www.shahidkachooee.com به عنوان سایت رسمی شهید کچویی فعالیت های رسمی خود را آغاز نموده است و به تدریج مطالبی پیرامون این شهید بزرگوار را از قبل انقلاب تا شهادت منتشر خواهد کرد.