به گزارش خبرنگار تاریخ خبرگزاری فارس، مراسم یادبود شهید محمد کچویی با حضور جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، عزت الله مطهری و اسدالله بادامچیان برگزار می‌شود.

بزرگداشت شهید محمد کچویی

بزرگداشت شهید محمد کچویی

این مراسم سه‌شنبه، ۷ مهر ماه از ساعت ۱۹ در مسجد الرسول سعادت آباد برپا می شود.

براساس این گزارش، شهید کچویی تحصیلات خود را تا ششم ابتدایی ادامه داد اما به دلیل شرایط بد اقتصادی خانواده به کار در بازار روی آورد و در کارگاه صحافی با محمد بخارائی که از مبارزین هیأت مؤتلفه اسلامی بود، آشنا شد و جذب این گروه شد.

در ۲۴تیر۱۳۵۱ به خاطر اعترافات حسین جوانبخت دستگیر شد. ساواک در اقدامی ناموفق کوشید تا از طریق وی ردی از عزت‌شاهی که شاگرد مغازه‌اش بود بیابد. کچویی در دادگاه به یک سال حبس تأدیبی محکوم شد. او پس از آزادی، ارتباط خود را با گروه‌های فعال و مبارز حفظ کرد.

او با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل کمیته استقبال از امام خمینی در مدرسه رفاه مسئولیت انتظامات را بر عهده گرفت و پس از تخلیه مدرسه، مسئولیت زندان اوین را پذیرفت. او از آغاز جنگ تحمیلی، مدت‌ها در جبهه بی‌تاب شهادت بود، اما خواست پروردگار در این بود که شاهین شهادت در پشت جبهه‌ها و به دست منافقین برسرش بنشیند و او که همواره در پی اصلاح خطاکاران بود در تاریخ ۸ تیر۱۳۶۰ در حالی‌که از فراق بهشتی و یارانش می‌سوخت، به شهادت رسید.